vrijdag 21 juni 2013

21 Juni- Vrijdag- Geschreven door Mirinne

Vandaag moesten we om 7 uur opstaan.
Daarna gingen we zoals gewoonlijk ontbijten in de school.
Het regende erg hard.
Vandaag zouden we naar de rodelbaan en naar de Baltische zee gaan.
Ik dacht dat de dag letterlijk in het water zou lopen.
Gelukkig kwam Lidia met het nieuws dat het goed weer was in Riga.
Na het ontbijt moesten we met de bus naar de rodelbaan.
Maar toen besloot Ben om nog naar een Middeleeuws dorpje te gaan voor een halfuurtje in verband met ons middeleeuws project.
Het waren allemaal houten huisje, Het was best bijzonder.
Maar iedereeen stond te popelen om te gaan rodelen.
Toen gingen we eindelijk met de bus naar de rodelbaan.
De busreis duurde ong. 1 en een halfuur.
Toen we er eindelijk waren zeiden dat de rodelbaan dicht was.
Maar even later zetten ze de karretjes klaar en konden we gewoon rodelen.
Je mocht 2 x Gratis en als je nog en keer wou moest je 0,60 Latten betalen.
Ik ben gewoon 2 x gegaan en het ging echt heel hard! (nou tenminste de 2de keer want toen vond ik het nog een beetje eng.
Daarna gingen we lekker eten: frietjes met mayonaise en een stuk vlees of vis.
Eerlijk gezegd vind ik dat mijn moeder beter kan koken.
Daarna gingen we met de bus naar de zee.
Ik was weer zo dom om mijn zwemkleidng te vergeten.
Dus ik ging maar pootje baden wat ook heel leuk was.
Daarna gingen Elain en ik een zandkasteel bouwen met Jolevi, Eric en Julius.
Lena kwam ook gezellig meedoen.
Ook gingen we Julius begraven toen wouden Eric en Jolevi ook.
Toen zijn Elain en ik naar ons plekje gegaan waar we al onze spullen enz. neerleggen.
Toen moesten we van alle moeders wat water drinken enz.
Na ong. een uurtje zonnen moest iederen zijn spullen pakken en zich omkleden.
In de bus terug sliepen heel veel mensen.
Helaas voor hen was er een paparazi in de bus die Genante foto's maakten.
Ongeveer 1 en eenhalfuur later kwamen we doodmoe aan bij de eetzaal.
Elain kon haar vork haast niet vast houden zo moe was zij.
Ook ik ben heel moe en ga zo slapen.
Groetjes Mirinne.
P.s Om mijn moeder ongerust te maken: Ik ben gisteren hard op het steen gevallen.
Maar gelukkig naa een stuk of 3 x meergesleepd te worden gaat het goed met mij!

1 opmerking:

  1. Ha,ha, nou volgens mij vermaken jullie je daar prima en doen jullie veel leuke dingen samen met de Letse kinderen#jaloers. Super dat jullie toch konden rodelen! Hier heeft de regen een groot deel van de dag gestraald. Veel plezier met de Midzomernachtfeesten; is het echt nog heel lang licht in Palsmane? Groeten van Anja van Beek

    BeantwoordenVerwijderen